Artikel: indretning

Vi deler gerne gode råd om indretning af pakkestationer

Den rette indretning af en pakkestation gør ikke blot pakkeprocessen mere effektiv – den skåner samtidig de medarbejdere, der arbejder ved pakkebordene.

En ergonomisk pakkestation gavner medarbejdere og forretningen

Ved både mindre og større pakkestationer spiller indretningen en væsentlig betydning – særligt i forhold til ergonomi. Det handler derfor både om at have de rette materialer indenfor rækkevidde og om at skabe en fleksibel, ergonomisk korrekt og effektiv arbejdsstation. Det kan eksempelvis være i form af en optimal placering af vores ”miljøtainer”, som er udformet ergonomisk korrekt til at skåne ryggen for de medarbejdere, som anvender den. Du kan læse mere om korrekt indretning af arbejdsstationer her.

”Med 3 enkle ting for øje, sikrer du en pakkestation, som tilgodeser de fleste medarbejdere – og skaber en mere effektiv pakkeproces”.

3 gode råd om indretning af pakkestation:

  • Anskaf et godt pakkebord, som kan justeres i højden
  • Hav altid de pakkematerialer, du anvender oftest, indenfor rækkevidde
  • Sørg for at have de rette værktøjer ved hånden – herunder hobbyknive, pakketape dispensere og elastikker  

Læs mere om indretning af arbejdspladser

Du kan læse mere om indretning af arbejdspladser samt vurdering af arbejdsstillinger og bevægelser på arbejdstilsynets hjemmeside:

Vurdering af arbejdsstillinger og arbejdsbevægelser 

Du kan oprette et login til webshoppen, så kan vi huske dig til næste gang. Et login giver også mulighed for at vælge fremsendelse af faktura frem for anvendelse af betalingskort.

Opret login