Artikel: Kontor

Vi hjælper dig med den rette emballage til kontoret

Håndtering af forsendelser og emballering er en del af dagligdagen på de fleste kontorer. Derfor er det væsentligt at vælge de mest praktiske og omkostningseffektive emballager.

Uanset om du har brug for forsendelsesposer, post-flexkasser, boblekuverter eller arkivkasser til depotet, kan vi hjælpe dig med dit emballagebehov. Mulighederne er mange, og vi har løsningen, der passer til dit kontor.

Få vejledning til optimering af dine forsendelser og pakkeprocesser

Vi står altid klar med gode råd og vejledning til, hvordan I kan optimere jeres emballering. Uanset om I har få eller mange forsendelser, kan det ifølge vores produktchef  betale sig at undersøge, om forsendelsesprocesserne kan optimeres:
Selv med få forsendelser er det vigtigt at have fokus på optimering af emballagen samt de forhold, der gør sig gældende omkring en pakkestation.

Fokus på ergonomi og indretning

Ergonomi betragtes som en vigtig del af mange APV-skemaer (ArbejdsPladsVurdering). Det gør sig naturligvis også gældende, når det drejer sig om pakkestationer. Det er vigtigt at have en pakkestation, som kan justeres højdemæssigt. Desuden har selve indretningen omkring pakkestationen betydning for ergonomien. Sørg for, at de ting, du anvender oftest, er indenfor rækkevidde eller placeret på hylder, som er lette at nå. Lav en reel vurdering af hvilke emballager, der anvendes oftest – det kan eksempelvis være tape, boblekuverter i forskellig størrelse, forsendelsesposer og post-flexkasser i et nøje udvalgt sortiment.

Det er ikke kun emballagen, der er vigtig på din pakkestation. Med de rette værktøjer letter du også arbejdsgangen i pakkeprocessen. Og det kan gøres helt enkelt.

3 gode råd til pakkestationen:

  • Hobbyknive af forskellig slags – det ergonomiske behov er forskelligt fra medarbejder til medarbejder.
  • Pakketape-dispensere – sørg for, at din tapedispenser passer til tapetypen. Befinder pakkestationen sig et centralt sted, hvor der arbejdes, kan det være en ide at anvende en tape, som er støjsvag. Og så bør dispenseren naturligvis også passe til en støjsvag tape.
  • Diverse – elastikker, følgeseddels- eller faktura lommer, etiketter og kassefyld kan også være fordelagtigt at have på pakkestationen.

Læs mere om ergonomi

Du kan læse mere om vigtigheden af ergonomi og forebyggelse af muskel- og skeletbesvær hos Arbejdstilsynet:
http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger/a/d-3-4-arbejdsrelateret-muskel-og-skeletbesvaer

Lovgivningen om APV

I forhold til APV (ArbejdsPladsVurdering) findes der en række specifikke krav, som skal opfyldes af arbejdsgiveren. Du kan læse mere om regler for APV hos Arbejdstilsynet her: https://arbejdstilsynet.dk/da/arbejdspladsvurdering.aspx

Du kan oprette et login til webshoppen, så kan vi huske dig til næste gang. Et login giver også mulighed for at vælge fremsendelse af faktura frem for anvendelse af betalingskort.

Opret login